måndag 4 juli 2011

Skolan - ett jättefiasko

Tillbaka i hembyn efter min lilla tripp till mellanöstern. Tyvärr blev skolan en ganska stor besvikelse.

Det hela började bra, jag kom in fint i klassen och det mesta rullade på. Hade vissa problem att hänga med under religionslektionerna, lite på grund av ointresse men mest för att man skulle läsa läroboken från alldeles fel håll.

Kemilektionerna gick bra tills jag råkade få syn på en kvinnlig klasskamrats anklar, något som fick fantasin att flöda och koncentrationen att stämpla ut i förtid.

Största problemet var dock maten.
När det visade sig att man inte fick äta varken bacon, stekfläsk eller någon smarrig korv så var jag beredd att hoppa av direkt. Rektorn lyckades övertala mig att i alla fall fortsätta till nästa dag då vi skulle medverka vid en "Karriärsdag för självmordsbombare".
Tyvärr ställdes den in på grund av brist på föreläsare.

Jag insåg nu att det hela nog ändå inte var något för mig så jag packade mina handdukar och medsmugglade bacon och begav mig till Australien de sista dagarna av veckan för att hitta mig själv och ligga med livräddare på Bondi Beach.
Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Inga kommentarer: