lördag 29 mars 2008

4 sanningar och en lögn om Morén

1. En gång när vi år risgrynsgröt, tillagad i en glasform i micron, hos Moréns så fick han en glasbit i munnen, började blöda ymnigt och har inte ätit gröt sen dess.

2. Han var så rädd för att ta klivet upp i a-laget att han under en hel säsong skyllde på allt från ryggont till läxor för att undvika a-lagsträningarna.

3. Ägde under sin barndom en kanin, med det originella namnet Pricken, som tuggade i sig alla sladdar inom synhåll.

4. Sålde under mellanstadiet en bilbana han fått av sina kusiner i julklapp för att ha råd med en ny innebandyklubba.

5. Hade i sina unga år en tics som innebar att han tog sig på nästippen jämt och ständigt. När han konfronterades med detta sa han: - Jag har en fluga på näsan.

Vilket alternativ är en lögn? Skriv ditt svar i kommentatorsfältet, vinn ett mms på Morén.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Nu känner jag inte Morén men kan inte motstå en tävling. Jag tror att alt. 5 är lögn. Han sa inte "-Jag har en fluga på näsan" utan "Jag har en fluga i näsan".

Anonym sa...

Jag får helt enkelt hoppas att nr2 är lögnen.

JanneP sa...

Då jag har fått 10 gissningar avslöjar jag vinnaren. Morén får givetvis inte deltaga.

Anonym sa...

Jag tror faktiskt 2:an. Jag tycker mig känna igen kaninen, ticsen, bandyklubban är GIVEN och varför inte gröten? Det ÄR 2:an.

Anonym sa...

Hmm, jag tar 1an iaf! (;

Asanka sa...

Bara för att du tjatar då...

Min gissning är alternativ 2.
Nöjd nu???

Anonym sa...

ingen är väl så knäpp att man kränger bort en sprillans bilbana mot en bandystick, eller?

Därför måste nummer fyra vara min gissning!

Anonym sa...

min gissning är alternativ nummer 3//nicke

Joffa sa...

Jag tror också på trean. Vem har kaniner där det finns sladdar liksom? Kaniner har man ju i bur.

JanneP sa...

Jag vill ha in en gissning till, sen avslöjar jag vinnaren/vinnarna. Krille var är du?

Anonym sa...

tvåan är den enda jag är säker på är sann. men den är jag så säker på att jag uppskattar min säkerhet till ca 200%, vilket inte vill säga lite.

flugan på näsan måste vara falsk.

K-riz sa...

5an? / K

Anonym sa...

Morén käkar ju gröt som ni i kollektivet sätter i er skrovmål. Grötalternativet är en lögn! Eller åtminstone en sanning med modifikation...