måndag 21 april 2008

Livsskola med Morén

När man läser denna bloggen kan man få uppfattningen att det bara är jag som ger och ger i vänskapsrelationen med Morén. Inget kunde dock vara mer fel. Morén har lärt mig flera saker som jag kommer att ha nytta av i resten av mitt liv.

•Det var Morén som uppmärksammade mig på hur drag/tryck-grejen på allmänna dörrar fungerar. När det är det platta handtaget ska man trycka, när det är det avlånga ska man dra. Före Morén upplyste mig om detta var chansade jag alltid fel.

•Morén har lärt mig köra bil. Det är ju ändå en bra grej att kunna.

•Morén har lärt mig vilken Spice Girl som är vilken. Trodde länge att Sporty var Scary, av naturliga skäl.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte börja ge igen lite när du bloggar osanningar om mig. Ja, jag började till och med lite i kommentaren till ditt förra inlägg. Men efter att jag jobbat färdigt, ätit lite och fått lite tid att tänka igen det hela känner jag att jag inte vill fortsätta på den vägen längre. Det är helt enkelt inte roligt att sparka på den som redan ligger.

För övrigt tycker jag att folks kunskaper om hjälpmedel för synskadade är för dålig överlag. Visst är det så att jag även lärt att dom räfflade kanstenarna vid t.ex. gågatan i stan inte är till för att vattnet ska rinna bort utan till för dom synskadade? Det kommer säkert som en nyhet för K-raz som borde ha använt sig av dessa hjälpmedel tidigare. Till K-raz, aka Mr. Magoo tipsar jag därför om detta: Dom tvärställda räfflade kanstenarna markerar att det finns en dörr på sidan.

Tänk på det.

JanneP sa...

Jag antecknar flitigt. Bra skit det där Mudde!

K-riz sa...

va fan jiddrar du om... / K-raz