fredag 18 april 2008

Musikfascisterna - Vi har rätt, ni har fel.

Imorgon är det premiärmöte för den nybildade föreningen Musikfascisterna. En förenings vars grundstenar lades under Studenter vs Pitebor-festen för några veckor sedan. Konceptet är väldigt enkelt, vi som gillar bra musik ska träffas och dunka varandra i ryggen och tipsa om bra musik.

Temat för första träffen är Vemod/Utländsk och jag har just gått igenom min skivsamling. Tror jag har bestämt mig för vilka fem skivor jag tar med.

Jag kan dock inte hitta Bonnie Prince Billy - I see a darkness skivan. Detta oroar mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nicke kanske har lånat den

JanneP sa...

Och jag har hans Så Ska Det Låta-dvd.

Anonym sa...

Jag har lånat den. Säg det till alla är du snäll. Jag känner att jag behöver positionera mig lite mer bland dina bloggläsare gällande musiksmak.