tisdag 19 oktober 2010

Månadens medarbetare, tema musik: Fredrik Stenberg

Fredrik Stenberg, 41 år, butikschef på Coop Konsum Munksund började spela tvärflöjt redan i tioårsåldern. Idag spelar Fredrik även triangel, maraccas och munharpa.

-Jag spelar ibland helt själv men ofta med min med min katt Chad Kroeger, säger Fredrik.

-Jag skriver mycket eget material, lite schlagerstuk sådär, men det blir även covers. Just nu är min favoritartister Volbeat och Hoffmaestro.

-Vi spelar mest på privata fester t.ex 90-års kalas och vräkningar. Jag och Chad har spelat in eget material. Det har vi gjort på Bert Karlssons bolag. Just nu är det minst en spelning i halvåret, men vi får tacka nej till en del då det är svårt att få någon att passa min uppstoppade mårdhund Lasse Lindh, säger Fredrik.

-Utöver jobbet och musiken så är det min plastleguan och min modelljärnväg som får min lediga tid. Jag försöker även hinna med mina intressen stavgång och småviltsjakt.

1 kommentar:

ewa sa...

http://promotion.alltommat.se/minafavoriter/roligtallrik/
Kör.