måndag 21 mars 2011

Mina vänner och deras superskills

Jag tycker om mina vänner väldigt mycket. Och de älskar mig.
Eller det handlar nog mer om acceptans. Tillgång och efterfrågan osv

Men tänkte i alla fall ägna ett par rader åt att hylla några dem och deras superskills.
Deras savantförmåga om ni så vill.

Josef: Kan alla låttexter i hela världen. Spelar ingen roll om det är schlager, hiphop eller dödsmetall. Har han hört låten en gång så kan han texten som ett rinnande vatten.

Morén: Kan skilja på alla vitnyanser. Äggskalsvitt, antikvitt, kritvitt, mjölkvitt. För oss normala är det samma samma. För Morén är det ett regnbågsspektra.

Krille: Kan rabbla filmrepliker i all oändlighet. Speciellt från 80-talsrullar. En uppfostran styrd av TV och två viljestarka storasystrar har format Krille till den märkliga replikmaskin han är idag.

Aldrin: Kan känna lukten av fotsvett på mils avstånd. Läste en gång att om en människas luktsinne är ett frimärke så är en hunds en fotbollsplan. Precis så stor är skillnaden på en vanlig person och Aldrin då det kommer till tåbira.

NickeW: Makalöst sifferminne. Har inga telefonnummer inprogrammerade i telefonen, utan kör helt på minne. Oerhört användbart även för att klara av att hålla koll på det ständigt ökade cash flowet.

Foppa: Kan ordbajsa 3000 tecken om att stirra ut från köksfönstret, och få betalt för det. Samt spela elitserieishockey utan att kunna åka skridskor. Höhö.

Wää: Kan namnet på alla pitebor födda mellan 1977 och 1990. Namn och mått.

MackanA: Har ett aldrig sinande förråd av lumpenhistorier. Detta trots att han hoppade av efter två veckor uppe i Arvidsjaur. Vågar inte tänka på hur det hade varit om han hade genomfört hela utbildningen.

5 kommentarer:

K-riz sa...

Mackans bästa lumparhistoria måste väl ändå vara när han simulerade feber för att sitta på mässen och äta glass när dom andra jägarna var ute och körde terränglöpning... hehehe... "I like it alot!"

Anonym sa...

Spot on om Korvas. De där lumpenhistorierna gick varma även på tingsrätten. Det tog ca ett år innan jag förstod att det inte handlade om ett års utbildning utan två veckor. Makalöst.

/Bryngel

Frida sa...

Den uppenbara frågan blir ju då: Vad är dina skills?
Och om Wää kan alla pitebor mellan de årtalen torde väl en quiz vara på sin plats?
Jag väntar med spänning!

JanneP sa...

Jag är, som jag gång på gång bevisat här, grym på Lika Som Bär. Sen så är jag jävligt bra på att uppskatta vad klockan är.

Tror Ny-Wää har det alldeles för körigt för ett quiz.

Unknown sa...

räknas inte jag som vän?
payback,tack