söndag 11 april 2010

Stockholm - Del 1

Första dagen i den kungliga hufudstaden avklarad. 8 kvar.

Bokade som vanligt platsen vid nödutgången på planet. Jag måste ha rejält med plats för mina 170 cm. Sen så hinner jag ju ut före kvinnor och barn vid en eventuell evakuering.

Väl på plats så plockades jag upp av Herr och Fru Wikström i den ökända Lexusen. Jag blev lättad när det visade sig att Lina skulle köra, något som jag dock skulle få äta upp senare.

Snabb sväng förbi Eken, Nybba och Nisse innan en fika med skjutjärnsreporter Sundell.

På kvällen började dock storstadsäventyret på allvar. Lexusens GPS skulle ta oss till Aspudden och det valde den att göra via Hornsgatan. På Hornsgatan har rabiata miljölobbyister drivit igenom ett dubbdäcksförbud. Något vi hånfullt skrattade åt när vi svängde upp på den pulserande gatan.

Mat skulle inhandlas och vi svängde in på en handikapparkering och Nicke stegade iväg mot McDonalds. När Nicke har lämnat bilen passerar det en polisbil som stannar och sedan backar bak mot oss. Ovan vid situationen och åsynen av den beryktade Stockholmspolisen så skriker jag i panik åt Lina att köra iväg från handikapparkeringen.

Vi burnar iväg och skakar av oss Harry, men Nicke är ju fortfarande kvar på Donken, utan mobil. Vi passerar några korsningar innan vi drar en klassiks U-Balle för att plocka upp maten i första hand och Nicke i andra. NYPD låter sig dock inte luras så lätt utan plötsligt dyker blåsljusen upp i backspegeln. Vi är körda. Motstånd är meningslöst.

Böter för dubbdäck är ett faktum.

Med risk för mitt eget liv så lyckas jag knäppa en bild på paragrafryttaren som plockade oss. Thug life!

Resten av kvällen kan i mångt och mycket liknas vid en utekväll i Piteå. Vi gick först på Kalles (Liffeys) och sedan vidare på Valdino (Rival) och avslutade på Burger King (Big Boy). Träffade mer pitebor än i Pite.

Nu ska vi och spela innebandy med fler pitebor. På återseende!

1 kommentar:

Camilla sa...

Underbar läsning =)