måndag 16 maj 2011

Jag vill härmed sätta stop för påstående om att min lägenhet skulle se ut som ett "typiskt boende för en 30-nånting singelkille"

Bokhyllan som har följt med ända sedan första (av två) lägenheter. Givetvis fylld med CD-skivor och böcker. Jag menar det heter ju inte prydnadssakshylla.

DVD-filmerna väl synliga i den chict dammiga TV-bänken. Avsaknaden av en digitalbox beror på samma oförmåga att ta tag i saker som gör att jag snart går in på mitt tionde år inom Kooperationen. Notera även gärna saccosäcken till vänster i bild.

I sovrumsfönstret hänger en stylish fleecefilt som inte bara matchar de gröna tapeterna utan även stänger ute det norrländska ljuset. Tyvärr har några av tandpetarna som håller filten på plats lossnat. Ska ta tag i det. Senare.

Eller som Peter Lundmark uttryckte det när han var på fest i min förra lägenhet "Eeeeeh, fin.......planlösning."

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker Peter har en poäng jag...Fast å andra sidan, skymtar jag några ljuslyktor där på en hylla?

Sen kan jag tipsa dig om en sak de uppfann på 1900-talet som heter "Mörkläggningsgardin". Kan var bra att komma ihåg om du får slut på tandpetare menar jag. :)/Frida

JanneP sa...

Alla prydnadssaker inhandlades nog under samboeran.

Så göravää med att fixa en mörkläggningsgardin.

Morén sa...

Nu ser det ändå ut som att du har städat upp en hel del. Fegis.

JanneP sa...

Faktiskt inte. Det mesta och värsta är dock utanför bild, det ska erkännas.

ewa sa...

Men är du sann. Har du inte kopplat in boxen än?

Anonym sa...

Så besviken jag blir - trodde en bloggare av din kaliber skulle ha något att visa upp på hemmaplan också! T.o.m. Simon & Thomas skulle göra lägenheten bättre. Shape up! Ps. Fjuttigt liten tv. Ds

JanneP sa...

Ewa: Saker kom emellan.

Anonym: Antyder du att det finns övrigt att önksa då det kommer till min inredning? Befängt.

vardagsvitt sa...

Ajajaj, jag som trodde det fanns hopp när köksgardinen kom på plats.
Kanske tur för dig att våran gemensamma kollega flyttar så du inte behöver känna pressen...
Kram Marith