fredag 20 maj 2011

Konversation på Gräddhyllan

Jag: (Skruvar ihop min femte låda för kvällen, det är inte så mycket en villa som en gulag där på Svartudden): -Fan Isaksson, du kan ju inte ta paus efter två lådor.

Izen
: (Går och bär familjens 10 månader gamla kattunge) -Jag har ju kattpaus ser du väl. (Viskar till katten) -Visst har vi kattpaus, jooo det har vi.

Morén: (Går fram och kliar katten) -Du ska se bilden jag har på henne som bakgrund på datorn på jobbet. Hon är ju så sjuuuukt liten där. (Pratar till katten med bäbisröst) -Jaaa visst var du liten dååå

Jag: (Frenetiskt skruvandes, något skeptiskt ton) -Alltså, ni kommer bli världens jobbigaste föräldrar.

4 kommentarer:

Morén sa...

Haha! Det var ju nästan så det gick till.

F to the I to the E sa...

ska ni ha barn? kul, som vi har längtat. Libresso blir nya acne...

JanneP sa...

Vad fan är Libresso?

JanneP sa...

Sen vill jag å Morénarnas vägnar hälsa att katten är den enda nya familjemedlemmen på ett bra tag. Vill inte medverka till någon ryktesspridning.