söndag 13 januari 2008

Årets skivor

Bäst 2007:
1. Säkert! - Säkert!
2. Rilo Kiley - Under The Blacklight
3. Band Of Horses - Cease To Begin
4. Modest Mouse - We Were Dead Before The Ship Even Sank
5. Sahara Hotnights - What If Leaving Is a Loving Thing
6. Shout Out Louds- Our Ill Wills
7. Feist - The Reminder
8. Kate Nash - Made Of Bricks
9. Christian Kjellvander - I Saw Her Frome Here/I Saw Here From Her
10. The Tough Alliance - A New Chance

Bubblare: Moneybrother - Mount Pleasure, Jack Peñate - Matinée, Maia Hirasawa - Though I´m Just Me

Skivor som kanske skulle varit med men som jag inte lyssnat nog mycket på ännu: Arcade Fire - Neon Bible,
The National - Boxer, Jamie T - Panic Prevention, The Hold Steady - Boys And Girls In America

Årets mest överskattade: Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala

12 kommentarer:

Anonym sa...

Då gissar jag att du räknar AMY WINEHOUSE som något som släpptes 2006? Annars blir jag, eh.. frustrerad.

JanneP sa...

Hon hade nog inte ens platsat på min top 100.

jeps sa...

Sahara har ju gått från att vara raock till hmm pop?

Anonym sa...

Janne är ju en pop-kille.

JanneP sa...

För dem känns det som ett steg i helt rätt riktning. Skulle iofs följa deras steg vart de än gick. Två meter bakom med blicken lågt.

Anonym sa...

Mmmm mmm mm!

Joffa sa...

No offence men är du rönne? Hur kan du inte ha med Wincing the night away med The Shins? Det kan ju bara tyda på en sak, du är inte musikintresserad för fem öre! Bra lista för övrigt dock!

JanneP sa...

Åååh jag heter Josef och jag samlar på vinyl och lyssnar på Ian Brown så jag vet aaaallt.

Anonym sa...

Anser inte att din lista är ens i närheten av bra....

Fast Sahara Hotnights är ju vackra att se på ialla fall

Anonym sa...

Vilken fantastisk lista gw, jag förstår att alla dessa artister finns nu med på wibax nya omklädningsrumsskiva?

Anonym sa...

tror att jp blivit petad från den posten faktiskt (ehh.. känns det som iaf)

JanneP sa...

Jag petas inte, jag abdikerar.