måndag 7 januari 2008

Toaläsning



En av de få saker som Morén brukar hylla mig för är mitt urval av toalettlektyr. Med rätta om jag får säga det själv. Man ska komma ut från toan tömd på innehåll men fylld av kunskap och intryck.

Toaläsning hos Janne P just nu:
2 st Rockyalbum. En självklarhet, ingen toa värd namnet saknar Rocky.
Bollkänsla - Det bästa ur Offside. Lånad av Classe, perfekt för långsittningar.
3 st Offside. Ibland räcker det med att bara kolla på bilderna.
3 st Illustrerad Vetenskap. Förena nöje med nytta och läs på om tex nanoteknik.
Cosa Nostra. Maffians historia på Sicilien. Börjar du läsa kan det sluta med att du sitter kvar tre h senare utan känsel i benen.
Freakonomics. Bok som var roligare i teorin än i praktiken.
Café. För hockeykillar. Och feminister med hård mage.
OMY:s nyårsbok. Uppslagsverk över stans 18-åringar.
2 st Rockytidningar. Martin Kellerman är ett geni.
Idébok. Bok jag fått av Nicke. Har inte läst med förmodligen en bok om hur man tar över en stad.
Brottets bana - Michael Connelly. Connellys samlade artiklar.
The Overlook - Michael Connelly. Den senaste Harry Bosch-romanen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är synnerligen märkligt hur våra musiksmaker kan vara så differentierade, samtidgt som vi läser i princip samma böcker. bara en iaktagelse.

för övrigt är du sjuk.

JanneP sa...

Mjo, eftersom jag inte var med under din uppväxt så kan jag inte svara på var det gick fel gällande din musiksmak. Men nånstan var det och väldigt fel gick det.

Anonym sa...

Strålande toaläsning JP!

Anonym sa...

Måste faktiskt säga att jag är imponerad. Ruggigt imponerad.

JanneP sa...

Åhå Flinken på min ära! Jag tackar allra ödmjukast..

Anonym sa...

Blir det inte kallt i rumpan när man sitter så länge?

Anonym sa...

...hur länge är rekordet?

JanneP sa...

Hur länge tar det att läsa en bok på 450 sidor?

Camilla sa...

jag håller med nicke. du ÄR sjuk.

Anonym sa...

Problemet är väl att benen domnar bort när man har suttit tillräckligt länge. Har jag hört.