måndag 20 december 2010

Ännu mer lästips

Jag förstår ju att ni besöker denna modesta blogg för att läsa mina originalalster och imponeras av min genialitet, inte för att länkas vidare i cyberspace.

Men.

Ibland så lyckas faktiskt andra än mig producera läsvärda texter, och då är inte jag den som undanhåller er dessa.

Så därför kommer här en länk till bloggens stora idol Bertil Sundkvists artikel om plastmatchen mellan K4 och Thoréngruppen.

Vissa skulle påpeka det journalistiskt tveksamma i att benämna hemmaspelarna som "Emil, Samme, Jensa och kompani" eller att man i en dagstidningstext inte ska ha tre utropstecken efter varandra.

Men då glömmer man en viktig sak.

Bertil är inte en journalist.

Han är en konstnär.

2 kommentarer:

jeps sa...

Sen kan det vara en motsägelse att en av de enligt uppgift "bra domarana" heter Blind.

JanneP sa...

Det är ett intressant val av hobby han har.