torsdag 16 december 2010

Hajn Näslund upp i taket

Har nu, sist av alla, sett hyllningen till Markus Näslund i Vancouver där han fick sin tröja upphissade i taket. Klippet har ni här.

Lite tankar på det:

Hur många tröjvarianter har Canucks haft egentligen? Svarta med skridskon är givetvis den snyggaste.

Kostymen satt verkligen som ett smäck på Öhlund.

Var inte mamma Ulla lite lik Vonnsan?

Blev lite förvirrad då jag trodde konferenciern (Franska för "Niclas Wikström" och/eller "Åsa Persson") frågade Näslund om han "want to shoot up", insåg efter ett tag att han nog sa "suit up".

Det flöt inte direkt som en vårbäck när gingerbröderna höll sina tal, men det var fina ord tagna direkt från hjärtat på en spökskrivare.

Det är nånting med svenskar som försöker prata engelska som får mig att börja leta efter skämskudden, på samma sätt som när Pitebor försöker prata svenska.

Engelskagrejen gäller dock varken Markus Näslund eller Niclas Lidström.

Vad var grejen med att Coldplay spelades hela tiden. Jag menar komigenförfaaaaan.

3 kommentarer:

Morén sa...

Svarta med skridskon är ju en klassiker men jag tycker nog att den nya profilen är bäst hittils. Kanske inte loggan, men jag gillar färgerna.

Pink And Fluffy sa...

Coldplay= kallt spel - hockey - is - ishall.

Solklart!

JanneP sa...

Svart och eldrött är svårslagna färger.

Tror mer på att det är att Markus Näslund och Chris Martin är lika helylle och ofarliga personligheter.