lördag 18 december 2010

EXTRA! Kartell-Mazdan i snökaoschock

Han skulle bara ut och köra en liten sväng på lördagsförmiddagen. Men synen som mötte honom när han kom ut på parkeringen var en chock.

-Det tog säkert en kvart att skotta fram den, säger ägaren Jan Persson, 31 år, från Piteå.

Resultatet blev en försening på upp emot en halvtimme för den förtvivlade Jan Persson.

-Jag tycker det värsta är att man inte får någon information. Är det meningen att jag ska skotta fram bilen själv, frågar Jan Persson uppgivet.

De ansvariga för snöröjningen i kommunen har inget bra svar att komma med när vi kontaktar dem.

-Vi kör för fullt med alla tillgängliga maskiner, men det är svårt när det kommer sådana extrema mängder snö, säger Lars Johansson, logistikansvarig på Piteå Kommun

- Jag tycker det är helt värdelöst att de inte kan lösa MITT problem på en gång. Någon måste ställa till svars. Jag har lagt femton minuter av mitt liv på det här, vem ska ersätta mig för dem, avslutar den hårt prövade Jan Persson innan han återgår till att skotta fram sin bil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det du som säljer den här?:

http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_245_gl__ev_byte__aven_dyrare__31230415.htm?ca=8&w=3

JanneP sa...

Den var borttagen, men rent genrellt så ser jag ingen anledning till att köpa nytt eller sälja. För mycket affektionsvärde i Kartell-Mazdan