måndag 18 april 2011

Ett steg närmare stugbygget

Jag har i veckan tagit ett stort steg närmare att realisera drömmen om ett stugbygge uppe i Merasjärvi. Jag har nämligen köpt en pärm att ha alla stugrelaterade papper i. Jag har valt att döpa pärmen till "Stugan". Jag är mycket väl medveten om att detta senare kan leda till förväxlingar med den riktiga stugan, men det är ett problem jag väljer att skjuta på framtiden. I värsta fall får vi kalla den riktiga stugan för "den i Meras" eller liknande.

Jag införskaffade även ett arkiveringssystem gjort utav papper. Jag har ännu inte kommit mig för att namnge alla flikarna, men jag har några uppslag. Är ganska säker på att en flik ska kallas för "Lån", en ska jag nog kalla "Bygglov" eller "Bygglovsrelaterade frågor". Får fundera vidare på just den fliken. "Ritningar" är en flik tror jag, det känns rätt. Sen så är jag helt övertygad om att jag inte sticker ut hakan för mycket om jag säger att en kommer att heta "Övrigt".

Så nu när pärmen är inhandlad så saknas bara mark, bygglov, lån och en stuga innan vi kan sätta igång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

eller en pärm för innebandyövningar och frislagsvarianter? / Almen

Sara Katt sa...

pärm känns ju lite åttiotal. aldrig hört talas om diskett?

JanneP sa...

Diskett känns alldeles för modernt och opålitligt. Bara en massa ettor och nollor. Helst hade jag velat ha ett arkivskåp.

Anonym sa...

Kan vi titta i pärmen till helgen? / Buzz