måndag 5 september 2011

Angående kvällstidningarna och läsarkommentarer

Debatten som den senaste tiden har rasat (för att använda ett kvällstidningsord) i all slags media angående de anonyma kommentarerna på internet har väl inte undgått någon. Expressen, Aftonbladet och DN har alla på olika sätt infört begränsningar i sina kommentarfält. Givetvis helt rätt då 95% av alla kommentarer skrivs av idioter (gäller givetvis inte på denna eminenta plattform där 95% av kommentarerna inte skrivs alls).

Det som dock blir lite märkligt är när man ser hur Aftonbladet och de andra å ena sidan fördömer anonyma kommentarer å andra sidan använder dem till både marknadsföring och i artiklar i tidningen.

Här är ett exempel från Aftonbladets nya kampanj.


Och här en liten skärmdump från en artikel om Solsidan.

Så Aftonbladet, vill ni bli av med idioterna, sluta promota dem.

4 kommentarer:

Frida sa...

Var det här egentligen ett sätt att säga att du vill vi ska vara bättre på att kommentera? Mvh,
Hon som inte är anonym längre...

JanneP sa...

Allt jag gör gör jag för att få kommentarer.

Morén sa...

Kan man säga att Aftonbladet engagerat dig till att ha en åsikt som du vill dela med andra?

JanneP sa...

Man kan säga att mitt engagemang i Aftonbladet kan liknas vid en eldsjäls.