måndag 5 september 2011

Ein fiirtums fiir

Om jag säger byggnadsarbetare vad säger du då?

En tämligen enkel man i övre medelåldern som sportar ett rejält gällivarehäng och en snus stor som en tennisboll vars största nöje (förutom jakt och att sänka åtta öl och en kvarting varje lördag) är att vissla på passerande individer av kvinnligt kön? En man som uttrycker sina hobbyrasistiska och starkt antifeministiska åsikter med dånande röst helt obrydd om du är intresserad av att lyssna eller inte?

Så är ju verkligheten allt som oftast (Ping Baby Wirr).

Men om ni vill ha bevis på att motsatsen så tycker jag ni ska besöka denna eminenta blogg.

2 kommentarer:

Nils G sa...

Åh, tackar ödmjukast för berömmet och din beskrivning av byggarbetare är väldigt träffande. Påminner mig om min gamla kollega Marcus Sköld.

Ps. Följer ölbryggeriet med stort intresse.

Marcus Sköld sa...

Instämmer i tacksägelserna. Tyvärr kan jag ännu inte leva upp till den målande nidbild du beskriver. Har alla personliga egenskaper på plats men saknar den där distinkta kurvigheten som krävs för ett urringat trekvarts-häng av Gällivaremodell. Återkommer när kosten och tyngdlagen gjort sitt.