onsdag 20 februari 2008

Känslomänniska

Ni vet känslan när man ska ta en stor härlig klunk kall öl ur ett glas en varm sommardag. Strupen är alldeles torr, läpparna likaså och du kan riktigt känna hur gott det kommer att vara när ölet rinner ner i din strupe.

Du för glaset till munnen och tar en rejäl klunk och hela din kropp är beredd på den ljuvliga smaken av humle och malt. Men nu kommer chocken, det är inte öl i glaset utan cola.

Ni vet känsla som ni får i kroppen då, blandingen av förvåning, chock och besvikelse.

Så känner jag hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ånej.
Jag kanske måste scanna in ett vykort du skickade till mig i 8:an så du blir lite gladare. Det är det bästa vykort jag har fått ever. Det står bland annat att du inte kan svära mer nu när jag har blivit religiös ( jag hade av någon anledning konfirmerat mig, mycket konstigt!).