tisdag 19 februari 2008

Vek

Stämplade in på jobbet kl 06.00. En timme senare insåg jag att det inte var hållbart att flåsa som en av de rollatorförsedda kundera så fort jag lyfte en schampoflaska, så jag begav mig hemåt för att kurera min förkylning.

Har nu sovit i fyra timmar mitt i ett byggprojekt, nästan i klass med bröderna Wikström.

Är det nån som har koll på det här med karensdagar under di blåe? Får man vara förkyld nuförtiden eller kommer Anders Borg och stryper en med sin hästsvans?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att första sjukdagen är karensdagen, vilket då innebär att du har 0kr den dagen. Sedan har du 80% av normal lön (ifall annat inte är skrivet) resten av de sjuka dagarna.

Skulle du gå tillbaka på jobbet på Torsdag och du blir sjuk igen, så räknas inte det som karens dag. Utan det måste vara ett visst antal friska dagar, det måste räknas som "ny sjukdom". Så man inte kan hamna på 2 - 3 karens dagar för att man vill tillbaka till jobbet så snabbt som möjligt.

Rekomenderas väl att vara hemma en dag extra iaf, istället för att riskera yttligare karens dag, fast just det där om att komma tillbaka till jobbet och sen bli sjuk igen är lite luddigt ang Karensdagarna.

Må väl 22!

JanneP sa...

Klartt å betaltt.