söndag 24 februari 2008

Östersund - tegelstaden



Om ni nån gång har varit i Östersund måste ni precis som jag ha reagerat över att de har valt att bygga hela stan av tegel. Rött fult tegel.

Tror att det på 1800-talet var ett enormt tegelöverskott i Sverige. Över hela landet satt arkitekter och byggnadsmästare på enorma mängder tegel som de inte hade en aning om vad de skulle använda till. De insåg ju givetvis att det är alldeles för fult för att bygga nått med, men sen fick de en idé.

Skicka allt till Östersund! Dom är för lata för att hugga ner all jävla skog dom har ändå. Vi säger att tegel är en up an coming grej bara, lovar er att de går på det.

Och som dom gick på det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner mig förolämpad.

Anonym sa...

Östersunds slogan:
Döda mig - med en tegelsten.

Men det är ändå bättre än Kirunas slogan:
Säg allt två gånger - först på svenska - sen på thailändska.

Eller Piteås:
Bete dig som att du har Downs syndrom - betraktas som varm och genuin.

Camilla sa...

Min mamma bor i Östersund. Staden är tristare än döden. Det finns EN ENDA butik som är värd att hänga i julgranen och foppatofflorna ligger i stora lådor i skoaffärerna. Ungefär som PIteå med andra ord...

JanneP sa...

Finns ingen anledning att dra in Piteå i det här Evil..

Anonym sa...

Jag hittade inte på dom där grejerna förresten, förutom den om Östersund, och det var ju den tråkigaste av dom.

Resten kommer från fredagslistan.blogspot.com