onsdag 3 februari 2010

Matpepp!

Ewa klagade häromveckan på att jag inte bloggat något middagstips på länge. Tydligen så saknas fantasin i det Tanmarkska köket. Och jag är inte den som är den.

Tortellini med skinka
(Se upp så ni inte köper med nån konstig fyllning som spenat eller nått. Äcklitt)
Salt.
Vatten.

Koka upp vattnet med saltet. He i tortellinin. Koka i 4-5 min (Det är lite knepigt när det står 4-5 min på paketet. Men en tumregel är att alltid koka minst en minut längre än de skriver så man är säker på att det är färdigt)

Skölj av i ett durkslag och servera.

Drick gärna en Loka Naturell till (Exprimentera inte med nån smak på Lokan, det blir bara fel)

6 kommentarer:

Ewa sa...

Köp en sodastreamer.
Middag nästa vecka? Vad ska vi äta?

JanneP sa...

Jag är med! Jag gillade barntemat.. Ska ni på Hästpojken på lördag?

Anonym sa...

Ungefär det jag fick på restaurang här i Gbg. Men betalade över 100 kr för det. Är du billigare?
/C

JanneP sa...

Jag är sjukt billig.

Anonym sa...

jävla barnportion /nybba

JanneP sa...

Liten i maten jag.