söndag 30 januari 2011

Som att vi har det så jävla lätt då

Proffsbloggerskan Maria Thuré, som förärade OMY´s nyårsfest (den lyckade på havsbadet, inte spektaklet på Nolia) med ett besök, skriver på sin eminenta (men taskigt uppdaterade) blogg om hur jobbigt det är att som tjej göra sig klar för en utekväll.

Som att det är så jävla lätt för oss killar då.

1. Ta av kläderna. Gör det i vardagsrummet så hinner du se så mycket tv som möjligt. Lämna dem i en hög.

2. Flexa lite i badrumsspegeln och konstatera att du fortfarande har Det.

3. Hoppa in i duschen.

4. Schamponera in håret. Passa på att göra lite roliga frisyrer när du har schampo i håret, tuppkam förslagsvis.

5. Smörj in resten av kroppen med löddret från schampot.

6. Skölj bort och ur schampot.

7. Fundera på om du ska raka axlarna eller inte. Bestäm dig för att du duger som du är.

8. Sjung upp och försök hitta rätt tonart på Seven Nation Army-brölet.

9. Torka av dig. Gör inte så mycket om du missar typ ryggen och benen.

10. Smacka på lite golukt under armarna.

11. Ta på dig kläderna du lämnade i vardagsrummet. Kolla att kalsongerna är ok.

12. Fixa frillan med hjälp av en rågad näve hårgelé.

13. Kolla att kort och telefon är på plats.

14. Lock n´loll

6 kommentarer:

Morén sa...

Såhär i text är det roligt. I verkligheten är det bara ett jävla jobb.

JanneP sa...

J O B B I G T!!

Maria Thuré sa...

Hahaaa!

tobbe sa...

Hahaha!
håller med om allt utom nr12... och viss modifikation på nr2

annars spot on! :-P

Ewa sa...

Jag önskar mig en fotoserie av det här i födelsedagspresent. Och jag tror inte att jag är den enda.
Och jag inser att det jag nu har skrivit kan missförstås. Men hä är värt hä! Seså. Dokumentera helgen nu.

JanneP sa...

Hmm, kan det här verkligen vara en önskan som folket står bakom?