måndag 8 augusti 2011

Sommarsammanfattning del 1

Som Ewa Sandborg och några andra av er har märkt så har sommaren inte handlat så mycket om att mätta mitt bekräftelsebehov genom att blogga, något jag tänkte försöka ta igen nu. Bjuder på en liten sammanfattning av sommarens eskapader, den blir inte direkt heltäckande eftersom jag inte är Krille och fotar ALLT som händer, gärna snett uppifrån.

Varning för Hipstamatic och naturporr.

Inledde semester med att vara tyst en vecka med bror uppe i Merasjärvi (även kallat "himmelriket på jorden" till och med av långbenta Götlaborgare som aldrig varit där). Det här fotot har jag valt att kalla "Stereotyp på fyrhjuling"

Fisket var inte optimalt, men glädjande nog så levererade Valkeajärvi. Notera hundröven nere till höger, enligt husse är rasen Golden Renriver.

För dom därute som har tvivlat på min förmåga som fiskare (läs: Jan Wimander) så borde detta räcka som bevis på min storhet. En inplanterad regnbåge (väl?) fångad på fiskepremiär. Nuff said.

Efter hemkomst till Piteå så kände jag fortfarande en viss längtan till naturen, så jag begav mig till Åmsele (en liten by som mig veterligen inte är känd för något speciellt alls, man såg dock inga cyklar stå framme) för att hälsa på David "Gäddträsk" Jonsson och hans mycket mer framgångsrika tvillingbror Anton. Som ni ser blev det ett lugnt besök med mycket fiske och filosofiska diskussioner.

5 kommentarer:

Joel sa...

Schysst hatt jag hade

Sara Katt sa...

jag har visst varit där. i fantasin!

JanneP sa...

Joel: Den är en klassiker.

Kattegat: Allt är bättre när man hittar på.

Ewa sa...

Jag längtar inte tills nästa semester. Så, nu är allt som det ska igen och dessutom regnar det lite i dag med. Puh.

JanneP sa...

Jag tog ledigt i helgen jag. Viktigt att inte ta ut sig såhär direkt efter semestern.