fredag 19 augusti 2011

Ställ inte till med en scen nu för helvete

Person 1 och 2 går in på ett fik och beställer var sin varm dryck att förtära.

P1: -Den här var inte god alls
P2: - Trist
P1: - Alltså, den går inte att dricka
P2: -Får jag smaka?
P1: -Visst
P2: -Nä den var ju inte så bra
P1: -Jag går och klagar
P2: -Nej för fan! Är du galen?
P1: -Vadå, jag har ju betalt för den
P2: -Går du och klagar går jag härifrån

Vilken av personerna har bott i Uppsala de senaste sex åren och vilken har bott i Pite hela livet?

5 kommentarer:

Morén sa...

Med tanke på egna erfarenheter så är du P1. Hoppas att P2 den här gången inte bor vid fikets personalingång och behöver skämmas varje gång han träffar dom.

JanneP sa...

Hehe, men jag klagade ju inte då, frågade bara. Skulle aldrig klaga.

Anything goes sa...

P2 vill ha hemmagjorda köttbullar när han går ut o äter, en annan vill bara att kaffet ska vara drickbart.

Sara Katt sa...

Vafan! Dricker du varm choklad som en annan fjolla?

JanneP sa...

Jag drack manligt svart kaffe. Fjollan drack kaffe med chokladsås. Då får man stå sitt kast och inte klaga tycker jag.